tirsdag 24. februar 2009

Jeg har sydd puter!

Jeg er skapt slik, at viss jeg skal prøve meg på noe nytt, så må jeg tenke og tenke, drømme om det om natta, ta fram stoff, legge det tilbake, ta det fram igjen etc. etc.... en evindelig prosess.... Jeg har lenge hatt lyst til å sy puter. Men siden både knappehull og glidelås er skummelt(!), så måtte jeg finne en annen måte å sy på, slik at puten kunne lukkes uten disse tingene. For en evighet siden fikk jeg låne et putetrekk av ei venninne, som var sydd slik jeg tenkte. Nå har det ligget på syrommet mitt snart et år- og i går, ja da fikk jeg det for meg at jeg skulle sy! Og her er da to puter i lin. Jeg har en sjablong i fra Stoff og Stil, og med litt gull tekstilmaling ble det to gullkroner på! så enkelt!!! Bare å klippe ut et rektangel, brette inn litt i hver ende, brette til et kvadrat og sy to sømmer. to sømmer! !!!! (unnskyld viss jeg skriker, men dette er jo genialt..) Regner med at mange kan dette fra før, men nye dører er åpnet for meg i puteverdenen. Har vasket rød lin og ubleka lin, så nå blir det puter i alle farger !!

Sydde også en stoffpose til å ha f.eks telys oppi, Lager altså- ikke stake... Nærbilder er ikke min spesialitet, men dere skimter vel noe... Klipte ut en bit fra stoffet og applikerte på posen. Riktig fin synes jeg. Nå skal jeg lage puter som matcher, må bare komme meg gjennom 25 norskbøker....


Ha ei fin uke alle sammen! Viss noen skulle ønske mer forklaring på disse geniale putetrekkene let me know!!!

3 kommentarer:

Tino sa...

Så fine de ble! Men to sømmer, hm jeg må tenke litt på den.. Spør igjen om jeg ikke finner ut av det, hehe.
Ha en fortsatt fin kveld!

Hannes hage sa...

Så vidunderlig å lese om puteforberedelesene dine, og din store oppdagelse angående vanskeligheten av å sy det. Jeg har ikke våget å begynne på en enkel firkantet pute, fordi jeg ikke har noe oppskrift. Jeg skjønner nå at det trenger jeg slett ikke. Tusen takk, du har oppmuntret meg til å sette i gang. Ja, og putene dine ble supre.

janette sa...

deler du mønster på telys-kurven?:)