søndag 16. november 2008

Kake og tovet veske.

Dette er noe jeg begynte på i sommer, Trysilgarn fra Europris tror jeg det er. Fikk for meg at jeg skulle strikke og tove en veske. Jeg la opp alt for mange masker, så den ble for vid og for lav. Så lurte jeg lenge på hvordan jeg skulle lage håndtak. Tilslutt ble den bare liggende på vaskerommet, gjemt og glemt. Nå er den tovet, og til håndtak klippet jeg bare hull med saks!



Denne kaken ble spist i går i 90-årslaget til min manns tante! Glutenfritt sukkerbrød fylt med romkrem og krem med valnøtter. Til pynt; marsipanroser og kandiserte rosekronblader. Det er ikke alltid jeg selv smaker på kakene mine, men denne gangen fikk jeg det, og den var meget god! Fikk mange godord- og det er så koselig! Neste helg skal jeg ha kake til et 50-årslag. Lurer på hvordan den blir...
Ha ei kreativ uke alle sammen, nå er det ikke lenge til jul!


5 kommentarer:

Anonym sa...

Så flott veske og flott kake. nå fikk jeg lyst å bake igjen :)

linéa sa...

Vilken vacker tårta, ser väldigt god ut också!

HildeS sa...

Utrolig lekker kake.. Så flink du er. Veska di ble kul også..

Bente sa...

Den kaken så innmari god ut :>
Vi rakk vist ikke å møtes å sy før jul, men jeg håper at vi kan gjøre det over jul - tiden går så fort. Ha en fin advent.

Stubbetufsa sa...

Hei, Umulie! Jeg er så glad i kaker, får vann i munnen av dine! Den veska ble fin, den! Og så alle de Tilda-figurene! De ble flotte! Du har mye rart på bloggen din! Artig!