fredag 11. januar 2008

Tovet sitteunderlag

Jeg kan strikke rett og jeg kan strikke vrangt, jeg kan legge opp masker og jeg kan felle av. Og jeg kan øke og minke masker mens jeg strikker. Jeg synes jeg er ganske flink. Men jeg klarer ikke å lese strikkeoppskrifter, derfor blir det rimelig enkelt det jeg lager. Dette håper jeg skal bli et sitteunderlag. Er snart ferdig og da skal jeg tove det i maskina og håpe på at det ikke ender opp som en liten klut. Garn er kjøpt i USA og jeg aner ikke hvor mye det vil krympe i vaskemaskina. Har jo ikke tovet i maskin før:) Dette blir spennende, fortsettelse følger!
Endelig ferdig strikket! Det måler 62x62 cm før toving.


Og så etter en runde på 40 grader med et håndkle er det nå 42x42 cm. Må si at jeg er fornøyd! var innom ei jeg kjenner som nettopp har startet egen garn og søm butikk og kjøpte mer flerfarget garn. Dette er jo flotte gaver både til store og små!
Og helt tilslutt... jeg er litt stolt nå!!! Jeg har nemlig lært meg PERLESTRIKK!!! Enkel og dobbel! ( ja bare le dere, men jeg synes det er strålende!)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hei
Jeg må bøje meg i støvet,for om du i9kke kan lese en eneste oppskrift er dette bra:-)
Også perlestrikk da det blir jo bare nydelig:-)
Håper etterhvert at du kan lese oppskrifter,for det finnes så utrolig mye lekkert på markedet:-)
Dette teppe ble jo bare nyyyydelig også i de lekre fargene da:-)
Såklart du kan skryte av deg selv nå, det er jo en livs viktig egenskap det:-)
Lykke til med flere strikke prosjekter:-)
Ønsker deg også en flott helg:-)
Klem Hanne

Anonym sa...

Kjmpefint sitteundelag. Grunnlaget for all strikking er rett og vrangt, så bare stå på
klem karna

M sa...

Ja, jeg ler litt. Men dog av humoren din. :D
Syns sitteunderlaget ble flott jeg, likte fargene veldig godt.
Ps! Et lite tips ang å strikk etter mønster. Finn et mønster du virkelig brenner for, begynn på arbeide, det mye lettere å forstå resten av mønstret etterhvert som man strikker.
Er du slik som jeg var før, så forventet jeg at jeg skulle kunne forstå alt FØR jeg satt igang med arbeide.
Lykke til med videre strikking! :)

Anonym sa...

Så flott sitteunderlag! Garnet var kjempeflott, og så blir det jo slik artig mønster av det. Når jeg strikket frem og tilbake dannet det ruter og triangler.